Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:16:47+01:00
Proste, detergenty rozpuszczają brud.
4 3 4
2009-11-18T18:16:35+01:00
Środki piorące i czyszczące, do których zaliczamy mydła oraz syntetyczne detergenty, należą do związków powierzchniowo czynnych. Ich wodne roztwory mają zdolność usuwania brudu, czyli mieszaniny składającej się z sadzy, krzemionki, soli mineralnych oraz substancji pylistych zlepionych składnikami potu, którymi są białka i tłuszcze. Brud nie łatwo jest usunąć w sposób mechaniczny, gdyż przylega on ściśle do powierzchni skóry, tkaniny lub innych przedmiotów. Zdolność usuwania brudu jest wynikiem zmniejszania napięcia powierzchniowego wody, co powoduje zwiększenie penetracji wody pomiędzy włóknami tkaniny i odrywanie cząsteczek brudu od tkaniny.
9 5 9
2009-11-18T18:17:20+01:00
Ponieważ mydło itp. zawiera w sobie substancje czyszczące ( rozpuszczające brud w wodzie)
3 3 3