Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:21:41+01:00
Wzór na dł. okręgu: 2πr
2π10=20π
po zwiększeniu o 2:
2π12=24π
po zwiększeniu 2 razy:
2π20=40π
2009-11-18T18:22:33+01:00
Promień- 10
średnica, czyli długość - 2*10 = 20

jeśli promień zwiększymy o 2:
(10+2) * 2 = 12 * 2 = 24

jeśli promień zwiększymy dwa razy:
(10*2) * 2 = 20 * 2 = 40
2009-11-18T18:29:22+01:00
Długość okręgu o promieniu 10 cm to :
2πr -> 2π10 -> 20π

Gdy zwiększymy długość promieniu o 2 otrzymamy promień o długości 12, co da nam obwód o długości 24π. Widać z tego, że długość okręgu zwiększyła się o różnicę długości okręgów o promieniu 10 i 12 czyli -> 24π - 20π = 4π

Gdy zwiększymy promień dwa razy, otrzymamy promień o długości 20 cm. Obwód takiego okręgu to 40π, różnica obwodów da nam szukany wynik -> 40π - 20π = 20π