Odpowiedzi

2009-11-18T18:25:36+01:00
Światełka połączone są szeregowo. Kiedy wykręcimy jedną żarówkę lub się ona spali , cały rząd gaśnie i przestaje świecić .
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:28:16+01:00
Światełka na choinkę połączone są szeregowo, gdyż pracują na napięciu 230 V a pojedyncza żarówka jest przystosowana do napięcia 4.5V. dla takiej wartości minimalna ilość światełek w obwodzie wynosi 230/4.5 co w przybliżeniu daje 52. jeśli połączylibyśmy żarówki równolegle każda dostałaby napięcie 230V i spaliła się. Jeśli jedna z żarówek się przepali przerywa obwód i dlatego światełka nie świecą. obecnie produkuje się żarówki które po przepaleniu zwierają się, umożliwiając przepływ prądu.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T19:06:44+01:00
Światełka są połączone szeregowo ponieważ w gniazdku masz 230V prądu przemiennego a 1 żaróweczka ma mniej więcej 1.5 V.
wiadomo ze napiecia w połączeniu szeregowym sie dodają wiec dlatego łaczy sie szeregowo. dodatkowo swiatełka jasniej swiecą przy poł. szeregowym niz równoległym. a wiec aby połączyc zaróweczki do napiecia 230v potrzeba ich155 mniej wiecej. wiadomo jednak ze żaróweczki lubią sie palić wiec przy połaczeniu szeregowym jest tak ze przestaje swiecic cały układ ale nasi wynalazcy wpadli na pomysł i przy wypaleniu sie jednej nie gasnie reszta gdyz zarnik w zaróweczce zwiera sie samoczynnie