Które zdania są prawdziwe a które fałszywe. jeśli uznasz że zdanie jest fałszywe podaj kontrprzykład.

a) wielokąt jest foremny jeśli wszystkie jego boki są jednakowej długości?
b)jeśli miary wszystkich kątów wielokątów są równe to ten wielokąt jest foremny?
c)w każdym wielokącie foremny można wpisać i opisać okrąg?
d)środek okręgu opisanego na wielokącie foremnym i środek wpisanego w ten wielokąt pokrywają się?

z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-18T18:31:05+01:00
A) prawda
b) nie prawda prostokąt to też wielokąt ma wszystkie kąty równe ale nie jest wielokątem foremnym ze względu na różną długość boków
c)prawda
d)prawda
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:40:13+01:00
A)c)d) prawda
b) nie prawda
jeśli miary wszystkich kątów wielokątów są równe to ten wielokąt jest foremny z wyjątkiem prostokąta
5 4 5