Odpowiedzi

2009-11-18T18:33:32+01:00
Rola wątroby:
-rozkłasa szkodliwe substancje
-glukoza jet przekształcana w glikogen
-glikogen w komórkach wątroby przekształca sie w glukozę
-gromadzi żelazo
-wytwarza żółć
-produkuje cholesterol

rola trzustki:
-wewnątrzwydzielnicze -wydzielanie hormonów
-zewnątrzwydzielnicze-wydzielanie i transport soku trzustkowego do dwunastnicy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:35:15+01:00
Rola wątroby-posiada pęcherzyk żółciowy wytwarzający żółć, która emulguje(rozbika na kropelki)tłuszcze:
a)magazynuj weglowodany w postaci glikogenu
b)odtrówa krew
c)niszczy substancje szkodliwe
rola trzustki-wytwarza sok trzustkowy z enzymami (typsyna rozkłada białka,lipaza trzustkowa rozkłada tłuszcze,amylaza trzustkowa rozkłada cukry)
-wytwarza hormony:
a)insulinę,która obniza pozim we krwi
b)glukagon podwyższa poziom cukru we krwi
10 4 10