Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:29:48+01:00
20m ---> 0,4Ω
100m--> xΩ

x= (100m×0,4Ω)÷20m = 2Ω

Odp: Opór wynosi 2Ω


;)
3 2 3
2009-11-18T18:30:48+01:00
R2=R1*L1/L2=0,4om*100m/20m=2omy
1 1 1
2009-11-18T23:01:01+01:00
R=ς*l/s
gdzie ς - opór właściwy
l długość przewodu
s przekrój poprzeczny przewodu
z tego wzoru wynika, że opór jest wprost prporcjonalny do długości, więc jeżeli długość wzrosła 100/20= 5razy, to opór też wzrośnie r razy R=5*0,4=2 Ω
1 1 1