Odpowiedzi

2009-11-18T18:31:28+01:00
Pisalismy tylko funkcje :
-środek płatniczy
-środek wymiany
- miernik wartości
niestety nie umiem omowic;[
mam nadzieje ze troche pomoglaam :)
17 2 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:46:33+01:00
- Miernik wartości - Służy do wyznaczania wartości wszystkich innych towarów, czyli do ustalania ich ceny.
- środek wymiany - polega na pośrednictwie w wymianie towar - towar np właściciel danego dobra sprzedaje go po to by za otrzymane pieniądze kupić inny.
- środek płatniczy - zdolność do regulowania wcześniej powstałych lub przyszłych zobowiązań np. opłata za telefon
- środek przechowywania wartości (tezauryzacji) lub oszczędzania - możliwość nabywania za pieniądz wszystkich towarów i usług oraz wywiązywania się dzięki niemu ze zobowiązań skłania gospodarstwa domowe oraz przedsiębiorstwa do przechowywania w pieniądzu swoich rezerw wartości.

Proszę bardzo i polecam się w tej dziedzinie jak Ekonomia ;D
23 4 23