Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:36:32+01:00
Marcin Luter krytykował Kościół, ponieważ kapłanom tamtych czasów głównie zależało na pieniądzach (np. można było sobie "kupić" tytuł proboszcza). Głównie chodziło mu o odpusty, które można było sobie kupić. W ten sposób Kościół działał przeciw Biblii, która dla Lutra była głównym źródłem prawdy.
1 5 1
2009-11-18T18:36:36+01:00
Ponieważ nie podobało mu się rozpustne życie duchowieństwa, sprzedawanie odpustów i gromadzenie przez nich ogromnych majątków... poza tym za odprawianie mszy i pisanie Pisma Sw. tylko po łacinie.wysnuł własne tezy co do religii, której władza i prawo mu się nie spodobały.
w 1517 wywiesił swoje tezy na drzwiach jakiegoś klasztoru, które były jakby poprawkami do katolicyzmu, kościół je automatycznie odrzucił i tak powstawały odłamu katolicyzmu.
2009-11-18T19:01:59+01:00
Ponieważ nie podobało mu się rozpustne życie duchowieństwa, sprzedawanie odpustów i gromadzenie przez nich ogromnych majątków... poza tym za odprawianie mszy i pisanie Pisma Sw. tylko po łacinie.