Ile metrów kwadratowych wykładziny trzeba kupić na wyłożenie podłogi w prostokątnym holu, w którym jest troje dzwi o szerokosci 0,8 m każde, długość holu jest 3 razy wieksza od szerokosci, a łaczna długosc listwy podłogowej jest równa 21,6m ?

Pomóżcie mi bo pilne na jutro

3

Odpowiedzi

2009-11-18T18:52:42+01:00
Hol jest prostokątem.
Obw = 21,6 m + 3*0,8m = 21,6m *2,4m=24m

szerokość holu = x
długość holu = 3x
czyli obwód holu w x = 2x+ 2*3x= 2x+6x=8x
szerokość holu = 24m/8 = 3m
długość holu = 3 * 3m = 9m

ile wykładziny potrzeba?
3m * 9m = 27m²
2009-11-18T18:52:52+01:00
21,6-3*0,8=19,2

x szerokośc holu
3x długośc holu

19,2:2=9,6

9,6:4=2,4
x=2,4

2,4*7,2=17,28
trzeba kupic 17,28 m² wykładziny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:08:30+01:00
Obwód=21,6
0,8+0,8+0,8=2,4
21,6:3=7,2
7,2:3=2,4
SPRAWDZENIE:
2x7,2+2x2,4=19,2+2,4 (drzwi)=21,6

P prostokąta = axb
P=7,2x2,4=19,28m2
Odpowiedź: Trzeba kupić 19,28m2 wykładziny