Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:49:55+01:00
X - ilość monet 2 zł
y - ilość monet 5 zł

2 * x + 5 * y = 43
y = x + 3

2 * x + 5 * (x + 3) = 43
y = x + 3

2 * x + 5 * x + 15 = 43
y = x + 3

7 * x = 28
y = x + 3

x = 4
y = 4 + 3 = 7

Odp. W skarbonce znajdują się 4 monety 2 zł i 7 monet 5 zł.
7 4 7
2009-11-18T18:49:58+01:00
Ula ma w skarbonce 43zł w monetach dwuzłotowych i pięciozłotowych.Monet pięciozłotowych jest o 3 wiecej niż dwuzłotowych.Ile monet każdego rodzaju znajduje sie w skarbonce?

2x + 5y = 43
x + 3 = y

2x + 5y = 43
x - y = -3 /*5

2x + 5y = 43
5x - 5y = -15

7x = 28
x = 4

y = x + 3
y = 4 + 3
y = 7

x = 4
y = 7
3 3 3
2009-11-18T18:53:15+01:00
Układamy proste równanie:
x-liczba monet 2złotowych
2x+5(x+3)=43
2x+5x+15=43
7x=28 /:7
x=4

mamy 4 monety 2-złotowe i 7 monet 5-złotowych
4 4 4