Chemia kl1 zad.80 str.39 (zalezy mi na c i d)
uzupelnij slowne zapisy przebiegu reakcji chemicznych i określ ich typy. napisz substraty (S),produkty (P) , pierwiastki (PCh) i zwiazki chemiczne (ZCh).


c) chlorowodór ----------> ............. +....................
typ reakcji chemicznej:.................
S:.....................
P: ....................
PCh : ........................
ZCh : ..........................

d) clorek miedzi (II) +magnez----------->................+ miedz
typ reakcji chemicznej : ................
S : ............
P:...................
PCh : ,..............
ZCh: .....................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:55:03+01:00
C) chlorowodór ----------> chlor + wodór
typ reakcji : reakcja analizy
Substrat : chlorowodór
Produkty : chlor, wodór
Pierwiastki : Chlor, wodór
Związki chem. : chlorowodór
d) chlorek miedzi (II) + magnez-----------> chlorek magnezu + miedź
typ reakcjiL reakcja wymiany
Substraty : chlorek miedzi (II), magnez
Produkty : chlorek magnezu, miedź
Pierwiastki: magnez, miedź
Związki chemiczne : chlorek miedzi (II), chlorek magnezu
35 4 35
2009-11-18T19:00:45+01:00
C) chlorowodór ----------> wodór + chlor
typ reakcji chemicznej: analiza (rozkład)
S: chlorowodór
P: wodór i chlor
PCh : wodór i chlor
ZCh : chlorowodór

d) chlorek miedzi (II) + magnez-----------> chlorek magnezu + miedź
typ reakcji chemicznej : wymiana
S : chlorek miedzi (II) i magnez
P: chlorek magnezu i miedź
PCh : miedź i magnez
ZCh: chlorek magnezu i chlorek miedzi (II)
13 4 13
2009-11-18T19:16:07+01:00
C) chlorowodór ----------> chlor + wodór
typ reakcji chemicznej: analiza
S: chlorowodór
P: chlor, wodór
PCh : chlor, wodór
ZCh : chlorowodór

d) chlorek miedzi (II) +magnez--------> chlorek magnezu + miedź
typ reakcji chemicznej : wymiana
S : chlorek miedzi (II), magnez
P: chlorek magnezu + miedź
PCh : magnez, miedź
ZCh: chlorek miedzi (II), chlorek magnezu

Serdecznie Pozdrawiam >D !
10 3 10