Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:04:35+01:00
Są 3 rodzaje krążenia wrotnego :
-krążenie wrotne wątrobowe( za pomocą żyły wrotnej z jelit do wątroby) żyła ta zbiera substancje odżywcze węglowodany z układu pokarmowego i transportuje go do wątroby gdzie jest magazynowany (cukry glukoza glikogen np.)

-krążenie wrotne trzustki
-krążenie wrotne przysadki mózgowej

a i u gadów i płazów ryb jest krążenie wrotne nerek.

myślę że chodziło ci o krążenie wrotne wątrobowe bo te go się uczy
2 3 2
2009-11-18T20:23:01+01:00
KRĄŻENIE WROTNE
przepływ krwi żylnej przez tzw. układ wrotny, zbudowany z dwóch sieci naczyń krwionośnych połączonych żyłą wrotną. Przykładem takiego układu jest układ wrotny wątroby, gdzie krew z licznych naczyń krwionośnych jelit, wzbogacona w substancje odżywcze, wpływa żyłą wrotną do wątroby. Tam żyła rozgałęzia się na liczne naczynia włosowate i krew pozostawia nadwyżki pokarmowe i substancje toksyczne. Z wątroby krew o stabilnym składzie chemicznym wypływa żyłą wątrobową.

1 5 1