Rozwiąż nierówność.Zbiór rozwiązań zaznacz na osi liczbowej.
a)3(x+2)+4>5x
b)5(x+1)-(x-2)<i pod tym znakiem jest jeszcze taka kreseczka(chyba to się nazywa znak mniejszości dwukrotnie)9(x+3)
c)2x+12/3>i znowu ta kreseczka(chyba znak większości dwukrotnie)4x-26
Prosze o pomoc!potrzebuje na jutro!wiem,że osi liczbowej nikt mi nie namaluje ale niech chociaz mi ktoś wytłumaczy jak mam to zaznaczyć i namalowac;)

3

Odpowiedzi

2009-11-18T19:01:52+01:00
A) 3x+6+4>5x
2x>-10/2
x>-5
B)5x+5-x+2<4x-26 ten znak to wieksze badz rowne
0<-19
c)2x+4>4x-26
-2x>-30
x=15
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:04:53+01:00
A)3(x+2)+4>5x
3x+6+4>5x
-2x>-10 |:(-2)
x<5
na osi liczbowej zaznaczasz piątkę na niej rysujesz puste kółeczko i ciągniesz prostą w lewo

b)5(x+1)-(x-2)≤9(x+3)
5x+5-x+2≤9x+27
-5x≤20 |:(-5)
x≥-4
na osi liczbowej zaznaczasz (-4) na niej rysujesz zamalowane kółko a prostą ciągniesz w prawo

c)
2x+12/3≥4x-26
2x+4≥4x-26
-2x≥-30 |:(-2)
x≤15
na osi liczbowej zaznaczasz 15 na niej rysujesz zamalowane kółko a prostą ciągniesz w lewo
5 3 5
2009-11-18T19:13:27+01:00
A)
3(x+2)+4>5x
mnożysz to co przed nawiasem z tym co w nawiasie
3x+6+4>5x
teraz bierzesz iksy na lewą stronę znaku a liczby na prawą, jeżeli zmieniasz stronę tak jak tu 5x z prawej na lewą to zmieniasz też znak
3x-5x>-6-4
i liczysz
-2x>-10/:(-2)
jezeli dzielisz przez - to zmieniasz znak na przeciwny
x<5
Na osi musisz zaznaczyć normalnie:
1. narysuj oś.
2. zaznacz na osi 5.
3. jesli jest sam znak > lub < to kółko będzie nie zamalowane a jeśli bedzie znak taki ≥ lub taki ≤ to kółeczko będzie zamalowane.
4. Jeśli znak jest taki < to ta kreska idzie w lewą strone itd.
A i to ≤ znaczy ze to jest większe lub równe =)

b)
5(x+1)-(x-2)≤9(x+3)
jezeli przed nawiasem stoi znak - to zmieniamy znaki w nawiasie jak mnożymy
5x+5-x+2≤9x+27
5x-x-9x≤-5-2+27
-5x≤20/:(-5)
x≥4
i zaznaz na osi tylko ze zamaluj kółeczko

c)
2x+12/3≥4x-26
2x+4≥4x-26
2x-4x≥-4-26
-2x≥-30/:(-2)
x≤15
No i kółko będzie zamalowane


4 3 4