Odpowiedzi

2009-11-18T19:07:42+01:00
X+y=14 x kubki, y filizanki
7x+5y=86

-5x-5y=-70
7x+5y=86
2x=14
x=7
y =7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:20:42+01:00
Pani kupila kubki i filirzanki kubki kosztowaly po 7 zl a filirzanki po 5 zl zaplacila 86 zl ile kupila kubkow a ile filizanek jesli łacznie bylo ich 14 /

x--ilość kubków
y-ilość filiżanek

x+y=14 /*(-5)
7x+5y=86

-5x-5y=-70
7x+5y=86
-------------------
2x=16
x=8

x+y=14
x=8

y=6
x=8

kubkow bylo 8 a filiżanek 6