Ja mam problem z jednym zadaniem na jutro. Polecenie jest następujące : Wyjaśnij, co zdecydowało o zwycięstwie Greków w starciu z potężniejszą armią perską. Proszę o odp jak najszybciej to jest na jutro daje 15 pkt
Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T19:02:14+01:00
Armii perskiej było około 100tys. a armii greckiej około 10tys.
Armie grecką stanowili hoplici- żołnierze w metalowych zbrojach
Żołnierze greccy zaatakowali nadchodzących persów około 42km
przed Atenami.(atak greków przedstawiłem w załączniku).W bitwie ocalali Persowie uciekli na okręty i płynęli pod Ateny.
Grecy szybko pobiegli do Aten.Zdążyli tuż przed persami, byli bardzo zmęczeni kobiety i starcy pomogli im wejść na mury a
Persowie widząc Greków na murach stwierdzili że jeśli zaatakują
Ateny to przyjdą pozostali Grecy ich otoczą.
2009-11-18T22:06:28+01:00
Grecy wygrali starcie z Persami, ponieważ mieli małe i zwrotne okręty. Temistokles - wódz grecki "wprowadził" flote Perską na wąską rzeczkę i tam Persowie musieli zrobic odwrót, ponieważ mieli ogromne okręty. Grecy wtedy mieli przewage i niszczyli te perskie okrety ;)