Szerokie doliny rzeczne o przebiegu wschód-zachód .............

wzniesienia do 300 m.n.p.m wyznaczają zasięg zlodowaceń.........

materiał pylasty wywyiewany z form polodowcowych, osadzony na S od lądolodu ................

formy erozyjne długie głębokie wąskie wypełnione wodą ..........

powstały przed czołem lądolodu wielkie stożki usypane z piasku i żwiru .................

rozległe płytkie zagłębienia wypełnione wodą, powstały po ustąpieniu lądolodu ...............

WAŻNE ! DAJE 50 PKT ZA PIERWSZĄ DOBRĄ ODP !!! ; )

2

Odpowiedzi

2009-11-18T19:19:35+01:00
A)pradoliny polodowcowe
b)plejstoceńskich
c)less
d)doliny
e)moreny
f)jeziora
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:53:20+01:00
Szerokie doliny rzeczne o przebiegu wschód-zachód pradoliny polodowcowe

wzniesienia do 300 m.n.p.m wyznaczają zasięg zlodowaceń plejstoceńskich

materiał pylasty wywyiewany z form polodowcowych, osadzony na S od lądolodu less

formy erozyjne długie głębokie wąskie wypełnione wodą doliny


powstały przed czołem lądolodu wielkie stożki usypane z piasku i żwiru moreny

rozległe płytkie zagłębienia wypełnione wodą, powstały po ustąpieniu lądolodu jeziora
1 5 1