Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:19:41+01:00
1.siekacze - rozdrabniają pokarm na porcje
2.kły - służą do zabijania lub przytrzymywania ofiary(w przypadku zwierząt)
3.przedtrzonowe i trzonowe- rozdrabniają i rozcierają pokarm

Wykształcenie poszczegolnych typow zębów zalezy od rodzaju spożywanego pokarmu . Najbardziej wyspecjalizowane zeby posiadaja ssaki drapieżne i roślinożerne.
12 4 12
2009-11-18T19:26:13+01:00
Siekacze-umożliwiają odgryzanie pokarmu
kły-umożliwiają rozgryzanie pokarmu
przedtrzonowe i trzonowe-rozcierają pokarm
4 4 4