Odpowiedzi

2009-11-18T19:19:53+01:00
Długość=====x
szerokość======4/7x
2x+2*4/7x=44
2x+8/7x=44
22/7x=44obustronnie mnoże przez 7/22
x=14cm
długość===14cm
szerokość==4/7*14=8cm
P=14*8=112cm²
2009-11-18T19:23:03+01:00
X+x+4/7x+4/7x=44cm
3 1/7x=44/3 1/7
x=14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:26:15+01:00
X - dlugosc
4/7x - szerokosc
obw = 44cm
x + 4/7x + x + 4/7x = 44cm
2x + 8/7x = 44cm
14/7x + 8/7x = 44cm
22/7x = 44cm * 7/22
x = 14cm - dlugosc
4/7 z 14 = 4/7 * 14 = 8cm
P = 14cm * 8cm = 112cm²

Masz w porstakacie dlugosc i szerokosc dlugosc oznaczasz jako x a szerokosc to 4/7x. Obwod to jest 44cm. wiec dodajesz X i masz 2x i 8/7x wiec zamieniasz na niewlasciwy ulamet i masz 14/7x i 8/7x a to razem 22/7. potem dzielisz obwod przez ten ulamek a wiadomo ze podzielic przez ulamek to pomnozyc przez jego odwrotnosc i jak to zrobisz to masz x czyli dlugosc a potem obliczasz 4.7 z x bo tak masz w zadaniu podane i wychodzi szerokosc:) pole to juz wiesz jak sie oblicza ;]