Odpowiedzi

2009-11-18T19:26:40+01:00
Ponieważ pierwsze osiedlają sie na nowych terenach
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:26:45+01:00
-mogą przetrwać w skrajnym środowisku
-jako pierwsze pojawiają się na terenach uprzednio nie zamieszkałych przez inne organizmy lub też na terenach odbudowywanych
2009-11-18T19:26:58+01:00
Protisty nazywane są organizmami pionierskimi ponieważ żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp.