Jeden talerz głęboki kosztuje g złotych, a jeden talerz płaski kosztuje p złotych i t groszy. Zestaw obiadowy składa się z talerza głębokiego i płaskiego. Ile złotych trzeba zapłacić za n kompletów złożonych z tuzina zestawów obiadowych?

3

Odpowiedzi

2009-11-18T19:31:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:31:39+01:00
Jeden zestaw kosztuje g+p zł i t gr
1 komplet kosztuje 12(g+p) zł i 12t gr
n kompletów kosztuje 12n(g+p) i 12nt gr
1 4 1
2009-11-18T21:05:51+01:00
G- cena talerza glebokiego
p+t- cena talerza plaskiego
n- liczba kompletow
Rownanie:
[(g+p+t)n]12
(gn+np+nt)12 <--zmiana kolejnosci liter wynika z kolejnosci alfabetycznej
12gn+12np+12nt
1 4 1