Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:38:10+01:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w trzecim etapie czyli w transportowaniu elektronów w łańcuchach oddechowych i fosforylacji oksynów zachodzi ona we wewnętrznej błonie mitochondrium (wymaga obecności tlenu) z jednej cząsteczki glukozy powstaje od 26 do 28 cząsteczek ATP czyli 90% ATP wytwarzanego w procesie oddychania zaś w procesie oddychania beztlenowego zachodzi w komórkach mięśniowych (podczas intensywnej pracy) bez udziału tlenu wówczas glukoza przekształca się w dwie cząsteczki ATP mniej wydajne niż te z oddychania z udziałem tlenu

Ujmując krócej :
O.tlenowe -rozkład związków organicznych w obecności tlenu
O.beztlenowe - rozkład związków org. bez udziału tlenu

Wzór na oddychanie tlenowe:
Glukoza+O₂--->ENERGIA+CO₂+H₂O

Wzór na oddychanie beztlenowe:
GLUKOZA--->KWAS MLEKOWY+CO₂
5 5 5
2009-11-18T19:53:45+01:00
Oddychanie tlenowe-rozkład związków organicznych za pomocą tlenu
oddychanie beztlenowe-rozkład związków organicznych bez pomocy tlenu
3 3 3
2009-11-18T20:13:15+01:00
Oddychanie to proces zachodzący nieustannie we wszystkich organizmach polegające na dostarczaniu do komórek gazów niezbędnych do wytwarzania energii

____________________________________________________
Cechy | tlenowe | beztlenowe
____________________________________________________
miejsce | mitochondrium | cytozol
zachodzenia | cytoplazma | (cytoplazma)
w komorce | |
____________________________________________________
substancje | heni i glukoza | glukoza
ulegające | (cukier) |
przemianie | | ____________________________ |_______________________
Ilość | dużo | mało
Uwalnianej | |
energii | | ___________________________________________________
Produkty | Tlen woda | Etanol,kwas
reakcji | ATP | ATP
| |
| |
| |
3 3 3