Co to jest de ja vu??bo gdy szukałem pewnej rzeczy,to tam pojawiło mi się określenie "Często zadaje sobie pytanie czy naprawdę możliwe jest de ja vu? przecież wiara chrześcijan zabrania wierzyć w takie rzeczy"
O co w tym chodzi??Kto mi wyjaśni na czym polega itp. i czemu nasza wiara temu zabrania!!!!Plis Help
Pomóżcie,czekam do jutra(do czwartku)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:33:51+01:00
Déjà vu (fr. już widziane) - odczucie, że przeżywana obecnie sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w jakiejś nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnością, że to niemożliwe.

Przykład: Osoba znajduje w pewnym mieście po raz pierwszy w życiu i nagle ma dziwne uczucie, że już kiedyś tu była, widziała te same budynki, gołębie i przejeżdżającą obok taksówkę.

Przeciwieństwem déjà vu jest jamais vu (fr. nigdy nie widziane).

éjà vu jest zjawiskiem posiadającym następujące cechy:

* występuje nagle,
* trwa jedynie kilka sekund,
* osoba doświadczająca jest krytyczna wobec swojego odczucia (tzn. wie, że to, czego doświadcza, jest w praktyce niemożliwe),
* osoba doświadczająca nie jest w stanie podać, kiedy miało miejsce to "wcześniejsze" wydarzenie (które jakoby teraz się powtarza),
* wrażenie dotyczy nie widoku pewnego pojedynczego przedmiotu, budynku czy człowieka, ale całej sytuacji. Osoba ma wrażenie, że powtarza się pewna chwila z jej życia,
* czasami pojawia się przekonanie o możliwości przewidzenia co się za chwilę wydarzy (prekognicja),
* zjawisku temu towarzyszy aura niesamowitości, tajemniczości.

wszystko jest na tej stronie ponizej ;p

http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu


mam nadzieje ze pomoglem ;p ;]
1 5 1
2009-11-18T19:35:28+01:00
Deja vu to biorące sie znikąd przekonanie w naszej świadomości że dana sytuacja miała już miejsce w przeszłości. nasza wiara zabrania nam w to wierzyc poniewaz wiąże sie to z teoria o naszym "poprzednim zyciu"
1 3 1
2009-11-18T19:36:09+01:00
Déjà vu (fr. już widziane) - odczucie, że przeżywana obecnie sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w jakiejś nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnością, że to niemożliwe.

Przykład: Osoba znajduje w pewnym mieście po raz pierwszy w życiu i nagle ma dziwne uczucie, że już kiedyś tu była, widziała te same budynki, gołębie i przejeżdżającą obok taksówkę.

Wiara chrześcijańska zabrania w to wierzyć, bo zjawisko déjà vu jest uważane za kontakt ducha człowieka z istotą ponadmaterialną posiadającą wszechwiedzę wszechistnienia. A chrześcijanie nie wierzą w kontakty z duchami. Wszechwiedzący jest tylko Bóg.
1 4 1