Odpowiedzi

2009-11-18T19:40:07+01:00
+
zapobieganie tyranii
aprobata wśród ludzi (dla tego systemu)
wygnany nie tracił majątku i obywatelstwa

-
wykorzystywano go do rozgrywek politycznych
2009-11-18T19:41:29+01:00
POZYTYWY:
-pozbywano się wrogów demokracji
-ludzie którzy zostali ukarani nie mogli już zaszkodzić Ateną
NEGATYWY:
-nie zawsze wybór był trafny
-ludzie wybraniu do opuszczenia kraju mogli zdradzić tajemnice dotyczące obrony Ateńczyków

Ja tak miałam i było dobrze...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:58:01+01:00
NEGATYWNE:
* obywatele ,którzy pisali na skorupkach nazwiska osób które chcieliby wykluczyć,mogli oszukiwać zmawiając się;
*obywatele musieli zebrać zbyt dużą ilość osób którzy byliby przeciw temu obywatelowi ;
*nie zawsze wybrano obywatela który przekupywał innych obywateli;
*nie zawsze jednogłośnie wybierano tego obywatela który był podejrzewany o przekupstwo;
POZYTYWNE:
*obywatele mieli prawo wyboru obywatela którego podejrzewali o przekupstwo;


więcej nie mogę sobie przypomnieć z lekcji ;dd
1 1 1