Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:50:46+01:00
Kolonia-nowe państwa zakładane przez Hellenów

Grecy opuszczali swoje rodzinne strony ponieważ odczuwali brak ziemi uprawnej(dletego,że liczba mieszkańców Grecji zaczęła wzrastać).Groził im głód i musieliby walczyć o przetrwanie.Hellenowie wyruszali do krajów leżących nad Morzem Śródziemnym .Pierwsze osaday założyli oni na wyspach Morza Egejskiego.Po jakimś czasie dotarli do Azji Mniejszej.Chętnie osiedlali się oni na Sycyliii na południu Półwyspu Apeńskiego.
2 5 2
2009-11-18T19:57:20+01:00
W starożytnej Grecji było bardzo mało terenów uprawnych. Nie mogły one wyżywić stale powiększającej się liczby mieszkańców. Dlatego wielu Greków opuszczało rodzinne strony w poszukiwaniu nowych siedzib i nowych terenów pod uprawę. W ciągu 200 lat, od 8 do 6 wieku p.n.e., założyli oni wiele osad wzdłuż wybrzeży Morza Śródziemnego i Morza Czarnego. Proces ten nazwano kolonizacją, a osady, które zakładano poza ojczyzną - koloniami. O polis (polis-miasta-państwa), z którego się wywodzili koloniści mówiono Metropolis (Metropolis-miasto-matka).
1 5 1