Odpowiedzi

2009-11-18T19:44:20+01:00
Co by było gdyby..., pytania dotyczące życia, mądrości, wszechświata.
;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:51:25+01:00
Głowne kierunki filozofi starożytnej
- Cynizm: zakłada nieuznawanie przyjętych zasad i wartości, odrzucienie wszelkich dóbr materialnych.
- Stoicyzm: wychwala takie wartosci jak równowaga duch, trzeżwośc umysłu, panowanie nad emoscjami..
-Epikureizm: warunkiem ossiągniecia szczęścia jest brak cierpien, dążenie do przyjemności
-Sceptycyzm: zakłada że żądne twierdzenia nie sa pewne dlatego nalży powstrzymywać od sądow

Na początku filozofowie zajmowali sie szukaniem odpowiedzi na pytanie ''Skąd pochodzi Świat'' Od Sokratesa, Platona i Arystotelesa zadawano pytania o człowieku
1 1 1
2009-11-18T19:56:54+01:00
Zacznijmy od tego, że pytania dotyczyły 3 dziedzin:
*Epistemologii (teoria poznania)
*Ontologii(teoria bytu)
*Aksjologii (teoria wartości, etyka)

Przykłady pytań:
- Co jest najważniejsze w życiu?
- Jak powinniśmy żyć?
- Czy istnieje życie po śmierci?
- Jak powstał świat?
- Czy istnieje życie po śmierci?
- Czy istnieją bogowie bądź jakaś siła wyższa?

Innym słowy filozofowie stawiali sobie pytania, o to jak powinniśmy żyć, z czego składa się wszechświat, oraz rozważali pojęcia takie jak :prawda, przekonanie, sąd, spostrzeganie, wiedza czy uzasadnienie.

Ps. To drugie to po prostu ogólne pytania sformułowane do tych dziedzin:)
1 5 1