Pewna pani dojeżdża do pracy i z powrotem autobusem miejskim, korzystając z jednej linii. Jednorazowy bilet autobusowy kosztuje 1.50zł, karnet na 12 przejazdów 16zł, natomiast bilet miesięczny na jedną linię kosztuje 41zł.Jaką formę zapłaty powinna wybrać pani,jeżeli w miesiącu październiku są 24 dni robocze?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • raie
  • Rozwiązujący
2009-11-18T19:46:35+01:00
Jednorazowo
2*1,5*24=72 zł
karnet
16*2*2=64zł
miesięczny
41zł
najbardziej opłacalny jest bilet miesięczny
2009-11-18T19:48:17+01:00
1,5zł x 24x2=72zł - bilet jednorazowy
16zł x (48:24)= 32 zł - karnet
41 zł- bilet miesięczny

Powinna wybrać dojazdy karnetem.
2009-11-18T19:49:18+01:00
2 karnety po 12 przejazdów 16*2*2=64
jednorazowe bilety zapłaci 24*1,50 zł*2=72 zł
a miesięcznu kosztuje 41 zł
najlepiej opłacalny jest bilet miesięczny:*