1. Deltoid podzielono wzdłuż przekątnej długości 12 cm na dwa trójkąty o wysokościach 6 cm i 8 cm. Oblicz pole tego deltoidu.

2. W deltoidzie o polu 24 cm² jedna z przekątnych ma długość 8 cm. Jaka jest długość drugiej przekątnej tego deltoidu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:13:47+01:00
1. P=(e×f) : 2
e, f- długości przekątnych
e=12
f=6+8=14
P= (12*14) : 2
P= (168) : 2= 84 [cm²]

2.P=24
24= (8*f) : 2 |*2
48=8f /:8
f=6
odp: Przekątna ma długość 6 cm.
2009-11-18T20:15:42+01:00
1
6*6+6*8=36+48=84cm2

2
24/8=3
3*2=6