Prosze o pomoc potrzebne na już góry dzięki ;-]]

1.Scharakteryzuj Antygonę, używając wybranych określeń:
sprawiedliwa,dumna,pewna siebie,nieczuła,szlachetna,śmiała,przeciętna,odważna,wrażliwa,zuchwała,wyniosła,skromna,dzielna,lekkomyślna,honorowa,harda.
2.Odpowiedz,czym kierowała się Antygona ,gdy sprzeciwiła sie królowi Teb.
3.Wskaż cechę charakteru wspólną Kreonowi i Antygonie.

to jest fragment tej lektury ;] jak coś to podręcznikdo kształcenia literackeigo i kulturoego Słowa na czasie strona 35 ;] z góry wielkie dzięki odwdzięcze się ;]

3

Odpowiedzi

2009-11-18T20:05:37+01:00
1) dumna, pewna siebie, odważna, szlachetna, dzielna.
2)Kierowała sie głosem serca i miłościa do brata oraz prawami boskimi.
3) Pewni siebie, uparci
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:09:19+01:00
1.sprawiedliwa ,dumna,szlachetna,odważna,dzielna .
2.Antygona gdy sprzeciwiła się Kreonowi swoje poczynania opierał na braterskiej miłości ,poczuciu obowiązku oraz konieczności przestrzegania praw boskich które nakazywały pogrzebać zmarłych .
3.wpewnym sęsie sprawiedliwość ,ponieważ sprawiedliwość nakazywała Antygonie pogrzebać brata ,a Kreonowi ukaranie ,,zdrajcy,, ,który napadł na Teby
(,,zdrajca,,czyli brat Antygony)
1 5 1
2009-11-18T20:20:31+01:00
3.miłość
2.antygona kierowała sie miloscia do brata i odpowiedzialnoscia za jego pochówek.rzadzila sie prawami boskimi
1.antygona byla dumna i pewna siebie obronczynia slabszych. szlachetnie pomogala potrzebujacym i slabym ludzia.Z odwaga bronila czci brata. Lekkomyslnie zaczela walke z kreonem lecz dazyła za wszelka cene do swego celu.Honorowo zginela w imie sprawiedliwosci za niegodna smierc brata.
1 5 1