Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:09:01+01:00
Ponieważ wodniczki tętniące służą do magazynowania wody, a że pierwotniaki morskie żyją w wodzie to nie potrzebują jej magazynować.
18 3 18
2009-11-18T20:11:54+01:00
Większość pierwotniaków morskich nie potrzebuje wodniczek tętniących, ponieważ stężenie soli w wodzie morskiej i w cytoplazmie jest prawie wyrównane, czyli organizmy te żyją w środowisku izotonicznym.
13 4 13
2009-11-18T20:14:33+01:00
Pierwotniaki występują głównie w środowisku wodnym i też do tego zalicza się morze. Poza tym wszystkie (może prawie, ale większość ) pierwotniaków (jakie znam) mają wodniczkę tętniącą m.in.: pantofelek, ameba (pełzak) i euglena zielona. :)
4 1 4