Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:12:46+01:00
Pkwa.=a²
30%=0,3
a+0,3=1,3a
1,3a*1,3a=1,69a²
a*a=100%
1,3a*1,3a=169%
169%-100%=69%
2009-11-18T20:13:35+01:00
69%
bo
1,3*1,3=1,69
1,69-1=0,69*100%=69%
Jak Jakieś pytania to proszę pytać chętnie pomogę
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:14:46+01:00
A - bok kwadratu
pole kwadratu = a razy a = a²
powiększając bok kwadratu o 30 % to znaczy ,że teraz bok ma
130 % ponieważ przedtem miał 100 %
130 % = 130/100 = 1,3
1,3a - nowy bok kwadratu
1,3a razy 1,3a = 1,69a²
zauważ , że 1,69 to 169/100 czyli pole powiększyło się o 69 %