Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:15:19+01:00
Ponieważ tkanka miękiszowa znajduje się w liściu i odpowiada po części za proces fotosyntezy dlatego też jej brak jest powodem złego odżywiania się rośliny
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:56:16+01:00
Zmiany w wyglądzie rozwoju i budowie roślin tworzenie się wtrętów wewnątrzkomórkowych, wytwarzanie nienormalnych tkanek, skutki braku tkanki miekiszowej gabczastej dla roslin, zahamowanie wzrostu, karłowatość ,zmiany zabarwienia.Transport wody poprzez tkanki liścia zakończony wyparowaniem jej do atmosfery, na drodze: naczynia i cewki w liściu - komórki miękiszu palisadowego i gąbczastego - aparaty szparkowe (transpiracja)będą nimożliwe po uszkodzeniu.
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T21:52:06+01:00
- w nim zachodzą wszystkie procesy bezpośrednio związane z życiem rośliny, a więc fotosynteza, oddychanie i magazynowanie substancji odżywczych
Miękisz gąbczasty
-ułatwia transport tlenu. pary wodnej i dwutlenka węgla wewnątrz liścia
1 3 1