HELP ME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liczby 0 1 2 3 4 5 6 ustawiamy losowo w ciągu i traktujemy jako liczbę 7-cyfrowa. Ile jest mozliwych takich ustawień w których otrzymamy liczbę 7-cyfrową:
a) dowolną
b)parzystą
c) podzielną przez 4
d) podzilną przez 25.

3

Odpowiedzi

2009-11-18T20:15:34+01:00
Uwazam, że tutaj trzeba posłużyć się tzw. silnią
!wytłumaczenie: silnia 2 = 1 x2 <-liczba mozliwosci z ta liczba
silnia 3 = 1x2x3
silnia 4 = 1x2x3x4 itd..itd...
Wiec skoro masz 7 to bedzie tak :
1x2x3x4x5x6x7 = 5040 (podzielna przez 4 i parzysta)
Mam nadzieje ze pomogłem.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:21:53+01:00
A)1234560,2345610,3456120,4561230,5612340,6123450,1356420,1243065,
b)1234560,2345610,3456120,4561230,5612340,6123450,1356420
1023456,203456,3045126,
2009-11-18T20:36:49+01:00
A) np. 1234560
B) liczba musi miac koncówkę która dzieli sie przez 2 to liczby takie ja 2 4 6 8 10 12 ...
1234056
liczba z koncówką 25 50 75 100
1236450