1. Burak cukrowy zawiera 20% cukru. Ile ton buraków trzeba przerobić, aby otrzymać jedną tonę cukru?

2. Lasy w Polsce zajmują powierzchnię około 8802 tys. ha, w tym parki narodowe 180 tys. ha. Jaki procent powierzchni lasów zajmuje obszar należący do parków narodowych?

3

Odpowiedzi

2009-11-18T20:23:27+01:00
1
100%÷20%=5
5×1t=5t
2
180000/8802000×100%=2,0449897750511247443762781186094%
2009-11-18T20:26:46+01:00
1. 1t buraków cukrowych x 20% = 200kg
200 kg x 5 = 1000

Odp: Aby otrzymać jedną tonę cukru, trzeba przerobić 5 ton buraków cukrowych

2. 8802 - 100%
180 - x%

x = 100*180 = 18000 = 2 396/8802 = 2 22/489
.......8802 8802

Odp: Obszar należący do parków narodowych zajmuje 2 22/489%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:50:09+01:00
1.
1t buraków cukrowych x 20% = 200kg
200 kg x 5 = 1000


2.
8802 - 100%
180 - x%

x = 100*180 = 18000 = 2 396/8802 = 2 22/489
4 3 4