Ustal nazwy a gdzie to możliwe także i wzory substancji oznaczonych numerami 1-5 wiedząc że:
1) to mieszanina jednorodna w skład której wchodzą substancje 3 i 5
2) to trujący związek węgla z substancją 3
3)to gaz bezbarwny, bezwonny, podtrzymujący spalanie
4) to produkt reakcji syntezy wodoru z substancją 3
5) to gaz bezbarwny, bez wonny, nie pali się
Substancje 3 i 5 są pierwiastkami !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:27:27+01:00
1. powietrze
2. tlenek węgla (czad) CO
3. tlen O2
4.H2O
5. azot N2

warto zacząć od 3., bo tylko tlen podtrzymuje spalanie, potem 4 i 2, potem 1i 5 - skoro wykluczyliśmy tlen, myślimy o znanych nam gazach w mieszaninach jednorodnych (bo O2 jest gazem).
2009-11-18T20:29:05+01:00
1) powietrze - tlen i azot
2) tlenek węgla CO
3) tlen O
4) tlenek wodoru ( H2O - woda )
5) azot