Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:50:17+01:00
Zakopane :
a.) 21 marzec i 23 wrzesien
h=90 stp.- gama
h= 90-49= 41 stopni
b.) 22 VI
49-22stp27min =26stp33min
90stp-26stp33min=63stp27min
c.)22 XII
49+23stp27min=72stp27min
90-72stp27min=17stp33min

melbern:
a.) =52
b.)=29stp33min
c.)75stp27min
22 4 22
2009-11-18T20:50:32+01:00
Równonoc wiosenna (21 marca) i jesienna (23 września) liczy się tak samo, czyli wzorem:
hs = 90* - (fi)

Dla Zakopanem:
hs = 90* - 49*
hs = 41* S

Malbern:
hs = 90* - 38*
hs = 52*N

Przesilenie letnie (22 czerwca)
Zakopane:
hs = 90* - (fi) + 23*27'
hs = 90* - 49* + 23*27'
hs = 64*33' S

Melbern:
hs = 90 - (fi) - 23*27' ( - bo leży na południowej)
hs = 90 - 38 - 23 27'
hs = 28* 33' N

Przesilenie zimowe (22 grudnia)
Zakopane:

hs = 90* - fi - 23*27'
hs = 90 - 49* - 23*27'
hs = 17*33' S

Melbern:
hs = 90* - fi + 23*27'
hs = 90 - 38 +23 27'
hs = 75* 27' N

pozdro
18 4 18