Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:36:19+01:00
Obelisk - pomnik w formie wysokiego, smukłego, najczęściej o czworobocznej podstawie, słupa, wykonanego z jednego bloku skalnego. Zakończenie słupa ma formę ostrosłupa, często obitego złotą blachą.

2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:36:35+01:00
Obelisk - (gr. rożen) wysoki, czworoboczny słup kamienny, zwężający się ku górze i ścięty w formie piramidki. Egipski symbol kultowy, stosowany w okresie renesansu w małej skali jako dekoracyjny element architektoniczny, najczęściej łącznie z wolutami w szczytach i attykach.
1 1 1
2009-11-18T20:37:14+01:00
Obelisk to wysoki słup (czworobok) i jest to pomnik. Jego zakończenie jest ostre i jest on wykonany ze skały.


Tak mi się wydaje. zresztą wpisz na wikipedii tam powinno być ;)
2 3 2