W trapezie kąty ostre mają miary 30 stopni i 60 stopni. Wysokości trapezu mające 3 cm długości, poprowadzone z wierzchołków kątów rozwartych, dzielą trapez na dwa trójkąty i kwadrat. Oblicz obwód tego trapezu.

Proszę o dokładne obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:00:06+01:00
Obwód = 6cm + 3cm + 2√3cm + √3cm + 3cm + 3√3cm
= 12cm + 6√3cm = 6(2 + √3)cm

Więcej w załączniku
17 4 17
2009-11-18T21:00:07+01:00
Trójkąty będą miały wymiary:przeciwprostokątna 6 ponieważ 3*2 bo leży na przeciwko 30stopni, podstawa 3pierwiastek z 3 bo leży na przeciwko 60stopni i po drugiej stronie to samo. Kwadrat będzie miał po 3cm.
podstawy będą miały jedna 3cm, a druga 3pierwiastek z 3 + 3pierwiastek z 3 + 3= 6pierwiastek z 3 + 3, a ramiona po 6cm

Obw=6*2+3+6pierwiastek z 3+3=12+3+6pierwiastek z 3+3=15+3+6pierwiastek z 3=18+6pierwiastek z 3=6pierwiastek z 3+6pierwiastek z 3=12pierwiastek z 3

Tak mi się wydaje;)
5 4 5
2009-11-18T21:00:08+01:00

obw= 3+3+3pierwiastki z 3+3+2 razy 6=21+3 pierwiastki z 3


napewno jest dobrze
8 2 8