Odpowiedzi

2009-11-18T20:43:00+01:00
Zeus władca nieba
hera żona Zeusa
hermes
hefajtos
posejdon
demeter
hades
apollo
atena
asera
11 2 11
ale to miało być czym się opiekowali i ich atrybuty
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:44:59+01:00
1. Zeus. - opiekun bogów i ludzi, władca burz. Atrybut: piorun.
2. Hera. - patronka małżenstwa i rodziny. Atrybut: ognisko domowe
3. Atena. - bogini sprawiedliwej wojny i mądrości. Atrybuty: sowa, pełne uzbrojenie
4. Ares. - srogi bóg wojny. Atrybuty: zbroja, dzida
5. Hades. - bóg podziemia. Atrybut: ceber
6. Posejdon - władca mórz. Atrybut: trójząb
7. Demeter. - bogini urodzaju, plonów. Atrybut: ktłosy zborza.
8. Hestia. - bogini ogniska domowego. Atrybut: ognisko (tak jak u Hery!)
9. Afrodyta. - bogini piękności. Atrybuty: lusterko i gołębica.
10. Hefajstos. - bóg kowali, złotników, opiekun rzemiosła. Atrybut: kowadło.

Miałam to we wtorek na lekcji. Uzupełnialiśmy to z babką, więc masz pewnośc, że nie brałam tego z netu. :-)
25 4 25
Hura ma atrybut pawie pióro a nie ognisko domowe
Atrybut Hery to owoc granatu