Długości przyprostokątnych trójkąta prostokątnego są równe 5 cm i 12 cm. Długośc odcinka łączącego środek przeciwprostokątnej tego trójkąta z wierzchołkiem kąta prostego wynosi ?
A. 13 cm
B. 6,5 cm
C. 2,5 cm
D. 6 cm
Proszę o obliczenia, bo muszę je napisac xDD

3

Odpowiedzi

2009-11-18T20:39:25+01:00
B 6,5 cm

chyba dobra odpowiedź ;)
4 1 4
2009-11-18T20:40:15+01:00
Moja odpowiedz (b) Długośc odcinka łączącego środek przeciwprostokątnej tego trójkąta z wierzchołkiem kąta prostego wynosi ?
B. 6,5 cm
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:46:38+01:00
Nie jestem pewna ale zdaje mi się,że to będzie tak:
pierwsza przyprostokątna wynosi 5 cm
druga 12cm
x-długość przeciwprostokątnej
aby obliczyć przeciwprostokątną należy wykorzystac twierdzenie Pitagorasa:
5²+12²=x²
25+144=x²
x²=169/√
x=√169=13
przeciwprostokątna ma długość 13 cm
połowa przeciwprostokątnej wynosi:
13cm:2=6,5cm
wydaje mi się że to jest odpowiedz B:6,5cm
8 3 8