Odpowiedzi

2009-11-18T20:39:37+01:00
* Kalliope – poezja epicka oraz filozofia i retoryka, przedstawiano ją z tabliczką i rylcem
* Klio – historia, przedstawiano ją ze zwojem papirusu
* Erato – poezja miłosna, przedstawiano ją z kitarą
* Euterpe – poezja liryczna, gra na flecie, przedstawiano ją z aulosem
* Melpomene – tragedia i śpiew, przedstawiano ją z maską tragiczną
* Polihymnia – poezja chóralna, pantomima przedstawiano ją zawsze głęboko zamyśloną, bez atrybutu
* Talia – komedia, przedstawiano ją z maską komiczną
* Terpsychora – taniec, przedstawiano ją z lirą i plektronem
* Urania – astronomia i geometria, przedstawiano ją z cyrklem i kulą ziemską
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:40:25+01:00
1.Kalliope (pięknolica) muza PIEŚNI BOHATERSKIEJ ~ rylec, tabliczka do pisania~

2.Klio(głosząca sławę) muza HISTORII ~zwój pergaminu~

3.Euterpe(Radosna) muza LIRYKI ~flet~

4.Taleja (Rozkoszna) muza KOMEDII ~maska komiczna~

5.Melpomene (Śpiewająca) muza TRAGEDII ~smutna maska~

6.Terpsychora (kochająca taniec) muza TAŃCA ~lira~

7.Erato (Umiłowana)muza PIEŚNI MIŁOSNYCH ~cytra~

8.Polihymnia-pieśni POBOŻNE, HYMNY ~zasłona~

9.Urania (niebiańska) GWIAŹDZIARSTWO ~globus~
8 4 8
2009-11-18T20:50:14+01:00
Kaliope(pięknolica)-muza pieśni bohaterskiej,opiekunka poezji epickiej,z tabliczką i rylcem.
Klio(głosząca sławę)-opiekunka historii,przedstawiana w postaci siedzącej z rozwiniętym zwojem pergaminu.
Euterpe(radosna)-patronka powieści lirycznej i gry na flecie z aulosem w dłoni.
Melpomene(śpiewająca)-opiekunka tragedii ,z maską tragiczną i maczugą Heraklesa
Terpsychora(kochająca taniec)-muza pieśni i tańca ,z wielką lirą i plektrum* w ręku.
Erato(umiłowana)-patronką poezji miłosnej,z kitarą.
Urania(niebiańska)-opiekunka astronomii z cyrklem i globusem.
Polihymnia-muza sakralnej poezji chóralnej ,bez atrybutu,ukazywana była w zadumie gdyż zsyłała natchnienie tym,którzy tworzyli hymny i pieśni nabożne.
Talia-opiekunka komedii,z maską komiczną,laską pasterską lub wieńcem z bluszczu.

*plektrum-płytka do szarpania strun
2 4 2