Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:44:09+01:00
Czysty sód jest srebrzystym, miękkim, kowalnym metalem. Można kroić go nożem i wyciskać w prostych prasach uzyskując drut. W handlu jest dostępny w formie bloków, prętów, kawałków lub jako dyspersja w oleju.

Czysty potas jest bardzo miękki. W normalnych warunkach potas jest bardzo nietrwały. Reaguje z tlenem w suchym powietrzu, tworząc ponadtlenek potasu, KO2. Potas i jego sole nadają płomieniowi barwę fioletową.

(O to chodzi, myślę że jak o to chodzi to powinno być dobrze ;))
1 5 1
2009-11-18T20:45:29+01:00
-srebrzysta barwa
-metaliczny polysk
-gwałtownie reaguje z wodą i powietrzem, dlatego przechowuje sie go w nafcie
-jest miekki,bez problemu mozna kroic nozem
1 5 1