Odpowiedzi

2009-11-18T20:40:31+01:00
Popatrzeć w rocznik statystyczny opadów
3 2 3
2009-11-18T20:41:00+01:00
Dodaj wyniki z poszczegulnych miesięcy i oblicz średnią
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:44:19+01:00
Jak masz np.

Styczeń 1,2
Luty 2,6
Marzec 0,2
Kwiecień 3,5
Maj 0,4
Czerwiec 4,5
Lipiec 0,1
Sierpień 0,3
Wrzesień 0,5
Październik 1,6
Listopad 3,9
Grudzień 4,6

To teraz to dodajesz do siebie 1,2+2,6+0,2+3,5+0,4+4,5+0,1+0,3+0,5+1,6+3,9+4,6=23,4

I wynik dzielimy przez liczbę opadów. Czyli miesięcy jest 12 więc 23,4/12=1,95

I to jest wynik.
To się nazywa średnia arytmetyczna.
6 3 6