Odpowiedzi

2009-11-18T20:50:22+01:00
Ból i zawroty głowy, omdlenia, poszkodowanego zawieśc do szpitala
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:50:31+01:00
Do urazu głowy najczęściej dochodzi wskutek uderzenia lub upadku. Obrażenia mogą wystąpić wewnętrzne jak i zewnętrzne. Objawy jakie występują przy urazie głowy to: Uszkodzenie skóry głowy i kości czaszki, krwawa wydzielina z nosa, wymioty, nudności, zaburzenia świadomości, drgawki, zaburzenia widzenia, nierówne źrenice.

Pamiętamy, że nie pozostawiamy poszkodowanego samego, nie lekceważymy nawet lekkiego urazu głowy, Nie wyjmujemy żadnych ciał obcych tkwiących w ranie głowy. Niczego nie podajemy do pica ani jedzenia.

Postępowanie w czasie wystąpienia urazu głowy
- Należy ocenić stan poszkodowanego i ustalić przyczynę urazu,

- Jeżeli uraz jest duży nie ruszamy poszkodowanego, jeżeli natomiast jest mały układamy poszkodowanego w jak najlepszej dla niego pozycji,

- Sprawdzamy także czy poszkodowany nie ma innych urazów oprócz głowy,

- Sprawdzamy czy poszkodowany oddycha, jeżeli nie rozpoczynamy sztuczne oddychanie,

- Sprawdzamy tętno czy jest wyczuwalne na dużych tętnicach, jeżeli nie rozpoczynamy reanimację,

- Jeżeli poszkodowany jest nieprzytomny, ale ma wyczuwalne tętno i oddech, należy go ułożyć na boku w pozycji bocznej ustalonej,

- Jeżeli poszkodowany ma uraz zewnętrzny załóż opatrunek,

- Wezwać pogotowie ratunkowe, od razu gdy po urazie wystąpiły nudności i wymioty, pojawiła się wydzielina krwista, jeżeli ratowany ma zaburzenia świadomości, widzenia, oddychania, a także drgawki,
1 4 1
2009-11-18T22:21:02+01:00
- Należy ocenić stan poszkodowanego i ustalić przyczynę urazu,

- Jeżeli uraz jest duży nie ruszamy poszkodowanego, jeżeli natomiast jest mały układamy poszkodowanego w jak najlepszej dla niego pozycji,

- Sprawdzamy także czy poszkodowany nie ma innych urazów oprócz głowy,

- Sprawdzamy czy poszkodowany oddycha, jeżeli nie rozpoczynamy sztuczne oddychanie,

- Sprawdzamy tętno czy jest wyczuwalne na dużych tętnicach, jeżeli nie rozpoczynamy reanimację,

- Jeżeli poszkodowany jest nieprzytomny, ale ma wyczuwalne tętno i oddech, należy go ułożyć na boku w pozycji bocznej ustalonej,

- Jeżeli poszkodowany ma uraz zewnętrzny załóż opatrunek,

- Wezwać pogotowie ratunkowe, od razu gdy po urazie wystąpiły nudności i wymioty, pojawiła się wydzielina krwista, jeżeli ratowany ma zaburzenia świadomości, widzenia, oddychania, a także drgawki,

takie tylko mam informacje ;((