Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:52:24+01:00
Właściwości fizyczne wodoru:
- gaz
- bez smaku i zapachu
- prawie nie rozpuszczalny w wodzie
- bezbarwny
- lżejszy 14x od powietrza

Własności chemiczne wodoru:
- gaz palny
- tworzy wodorki

Zastosowanie wodoru:
- paliwo rakietowe
- Palniki wodorowe do cięcia metali
- Produkcja amoniaku
- Otrzymywanie niektórych metali z rud
- Napełnianie balonów.
4 5 4
2009-11-18T20:58:58+01:00
WŁAŚCIWOŚCI WODORU:
FIZYCZNE:
-gaz
-bezbarwny
-słabo rozpuszcza się w wodzie
-gaz o najmniejszej gęstości(14 razy mniejszej od gęstości powietrza)
CHEMICZNE:
-niemetal
-bezwonny
-łączy się z niemetalami:
--z tlenem tworzy wode
--z azotem tworzy amoniak
--z chlorem tworzy chlorowodór
--z siarką tworzy siarkowodór
-z metalami tworzy wodorki
-palny

ZASTOSOWANIA WODORU:
-paliwo rakietowe(w postaci ciekłego wodoru)
-przemysł spożywczy(do utwardzania tłuszczów)
-gaz przemysłowy
-paliwo przyszłości(produktem ubocznym paliwa wodorowego jest tylko woda)

Z GÓRY MÓWIĘ:NIE MA ZA CO;)
6 4 6
2009-11-18T21:24:48+01:00
Właściwości fizyczne :
- bezbarwny gaz
- bez zapachu
- bez smaku
- lżejszy od powietrza
- słabo rozpuszczalny w wodzie
właściwości chemiczne :
- palny gaz
- z tlenem i powietrzem tworzy mieszaniny wybuchowe
Zastosowanie :
- paliwo rakietowe
- produkcja amoniaku
- stosowany do napełniania balonów
- palniki wodorowe do cięcia metali
- otrzymywanie niektórych metali z rud
2 3 2