Pilne bo na jutro! :)
Czy mężczyzna o grupie krwi AB może być ojcem dziecka o grupie krwi 0? Czy mężczyzna o grupie krwi 0 może być ojcem dziecka o grupie krwi AB?
Zdaje mi się, że w obu przypadkach nie może ale proszę o ładne wytłumaczenie dlaczego.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T20:56:53+01:00
Mężczyzna o grupie krwii AB - ma genotyp IAIB
dziecko o grupie krwii 0 - ma genotyp i0i0

Z tego wynika, że mężczyzna taki nie może mieć dziecka o grupie krwi 0, ponieważ grupa A i B dominują nad 0 i nawet jak mama będzie miała 0 to nie jest możliwe aby z tej pary powstało dziecko z grupą 0

Mężczyzna 0 - i0i0
Dziecko AB - IAIB

Taki mężczyzna również nie może mieć dziecka AB ponieważ wejdzie na pewno i0 od ojca i IA , IB lub i i0 od matki a z tych połączeń wyjść może A , B, lub 0

pozdro
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T20:57:09+01:00
Nie nie może być :) jedynie dziecko mogło by mnie grupę krwi a albo B... chyba że Matka ma grupę zero to zmienia postać rzeczy tak samo jak ojciec ma grupę ) a dziecko AB to wychodzi na to że nie jest ojcem.... np.
2009-11-18T20:58:16+01:00
W obu przypadkach nie może . Gdy wykona się krzyżówkę genetyczną nie może wyjść taki wynik . Ojciec mający grupę krwi 0 może mieć dzieci o grupie krwi 0 , A, B. Ojciec o grupie krwi AB może mieć dzieci o grupie krwi AB, A, B.