Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:02:55+01:00
Doprowadź wyrażenia do najprostszej postaci błagam tylko szybko ( i poprawnie)

a)√27 +2√48 - 3√300 =3√3+8√3-30√3=-19√3
b)2√3 + 8√2 - 4√3 +6√2 + √2 = -2√3+15√2
c)√10 + 3√10 - 8√10 = -4√10
d)4√228 - √72 + 2√8 = 8√57-6√2+4√2=8√57-2√2
1 5 1
2009-11-18T21:08:29+01:00
A) √27 +2√48 - 3√300 =√9*3 +2*√16*3 -3√100*3 =
= 3√3 + 4*2√3 -3*10√3 = 3√3 + 8√3 - 30√3 = -19√3
b)
2√3 +8√2 - 4√3 + 6√2 +√2 = 15√2 -2√3
c)
√10 +3√10 - 8 √10 = 4√10 - 8√10 = - 4√10
d)
4√228 - √72 +2√8 = 4√4*57 -√36*2 +2√4*2 =
= 8√57 - 6√2 +4√2 = 8√57 -2√2
1 4 1
2009-11-18T21:44:21+01:00
A)√27 +2√48 - 3√300 =3√3 +8√3 - 30√3=-19√3
b)2√3 + 8√2 - 4√3 +6√2 + √2 =-2√3 + 15√2
c)√10 + 3√10 - 8√10 =-4√10
d)4√228 - √72 + 2√8 =8√57 -2 √2