Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:12:05+01:00
Wzor na pole wycinka kola to:

S = α * (πr^2)/360.
Podstawiasz r = 3 i S = 9π/5

Mnoożysz przez odwrotność S przez odwrotność: (πr^2)/360

Wiec α = (9π/5)*(360/9π)
Liczysz i mi wyszło 72stopnie.
7 4 7
2009-11-18T21:16:06+01:00
S = α * (πr^2)/360.
r = 3 i S = 9π/5
(πr^2)/360
α = (9π/5)*(360/9π)=72stopnie.
:D
4 3 4
2009-11-18T21:19:22+01:00
S = α * (πr²)/360.
r = 3 i S = 9π/5
(πr²)/360
α = (9π/5)*(360/9π)=72⁰
7 5 7