Mam tabelkę: modyfikacja łodygi, funkcje zmodyfikowanej łodygi. I właśnie te funkcje trzeba uzupełnić. Modyfikacja:
a) kłącza
b) bulwy
c) rozłogi
d) łodygi czepne
Plis napiszcie mi do wszytkich. Przypominam: napiszcie funkcje zmodyfikowanej łodygi. Dziex

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:44:23+01:00
Kłącze:
-magazynuje materiały zapasowe pozwalające roślinie przetrwać niekorzystne, warunki gdy nie przeprowadza ona procesu fotosyntezy,
-służy do rozmnażania wegetatywnego.
Bulwy:
-magazynują substancje zapasowe (białka, cukry: skrobię),
-u bylin są organem przetrwalnikowym,
-magazynują wodę u storczyków,
-służą do rozmnażania wegetatywnego.
Rozłogi
-służą do rozmnażania wegetatywnego.
Łodygi czepne:
-służą do owijania się wokół podpory i, co za tym idzie, wzrostu rośliny.

2 4 2
2009-11-18T21:46:58+01:00
Bulwa-śluzy do rozmanażanie wegetwtywnego....
kłacza-gromadząsie tam substancje odżywcze
rozłogi-słuzą do rozmnazania wegetatywnego,w tych organach mogą rozwijać się organizmy potomne
łodygi czepna-rośliny dzieki nim rośliny utrzymują się owijejąc sie dookoła podpór
2 5 2