Jakie jest stężenie molowe następujących roztworów, jeśli:
a) w 2 dm3 roztworu znajdują się 3 mole wodorotlenku sodu NaOH
b) w 0,4 dm3 roztworu znajduje się 0,2 mole chlorku amonu NH4Cl
c) w 0,5 dm3 roztworu znajduje się 24,5 g kwasu siarkowego (VI) H2SO4

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:07:01+01:00
Cm=n/V(Cm - stężenie molowe; n - liczba boli; V - objętość)

a) Cm=3/2=1,5 mol/dm3
b) Cm=0,2/0,4=0,5 mol/dm3
c) 98g to masa H2SO4 (tyle waży 1 mol tego kwasu)
1 mol - 98g
x - 24,5g
x= 24,5g * 1 mol / 98g= 0,25 mola

Cm= 0,25/0,5=0,5 mol/dm3
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T21:08:11+01:00
Stezenie molowe oblicza sie ze wozru Cm= n(liczba moli)/ Vr
a)1.5 mola/dm^3
b)0.5mola/dm^3
c M tego kwasu = 98g/mol
98g - 1 mol
24.5g - x moli
x=0.25mola
Cm=0.5mol/dm^3