Proszę o pomoc
Dwaj rowerzyści wyjechali z tego samego miejsca w przeciwnych kierunkach. Pierwszy jechał ze średnią prędkością 18,2km/h, a drugi z prędkością 21,8km/h. Oblicz jaką drogę przejechali rowerzyści razem po 1,4h jazdy

3

Odpowiedzi

2009-11-18T21:05:15+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:07:08+01:00
Dane:
V1=18,2km/h
V2=21,8km/h
t=1,4h

Szukane:
S=S1+S2=?

Rozwiązanie:
S=v*t
S1=25,48km
S2=30,52km
S1+S2=25,48km + 30,52km= 56km

Odpowiedź:
Rowerzyści przejechali drogę S=56km

Pozdrawiam.
2009-11-18T21:09:40+01:00
V₁=18,2km/h - Prędkość 1. rowerzysty
V₂=21,8km/h - Prędkość 2. rowerzysty
t=1,4h - czas w jakim jechali

Liczymy drogę, a droga to prędkość razy czas

1 rowerzysta
18,2*1,4=25,48km -Jednostki: km/h*h=km bo godziny się skracają

2 rowerzysta
21,8*1,4=30,52km